光?

盼星光 盼到我的眼睛亮
幼时的璀璨谁舍得 去遗忘
记忆的温情在耳边慢慢的回响
从父亲站的地方 我能够找到信仰

孩子要成长 大人有太多期望
太顾及一方 就会伤害了对方
还没懂的体谅 就已在心中设防
我们如何再一起 牵着手去球场

我想说 我们曾是最骄傲的父子
而如今 为何连目光都不愿再对视
难道赤裸相对时 才能有想要的真实
想靠近又怕伤心 信赖被一点点蚕食

视线中 不再有童年景像
习惯用遥控器消磨 着时光
忘了是从何时起 连话都不肯讲
是否非要沉默以对 才能够熬到天亮

孩子要翱翔 大人也不再慈祥
我们不是金刚 我们都害怕受伤
怀疑捅的窟窿 要用什么填补上
没有一个人天生 就爱对你们说谎

我想说 我们曾是最骄傲的父子
如今却 生怕将心声透露半个字
谁听不进解释 谁又养成了固执
总是在意气的用事 总是在伤害着彼此

我想说 我们曾是最相亲的父子
如今却 想不起那些开心的事
被误解的文字 被泪打湿的日子
如果相互调换位置 是否冷战才能停止

圆月光 为何照到我心慌
又攀上儿时攀过的 篱笆墙
是什么突然 酸到我的眼眶
当我的影子已经 比父亲的还要长

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dad..... Sorry.....
i was not with u when u need me
i can't fulfill your expectation

i never give u a warm call

................................
How are you, dad?

6 comments:

Akira 思胜 said...

Hmm, 1st time being here... I understand ur feeling, how bout give ur dad a call?

Beverly's Secret said...

DAD...
a blur memory for me...
an illusion in my imagination...

friend, you are blessed...
cherish and appreciate before it's too late...

Ryan Chin said...

kira, still no action to call my dad yet.. hope i'll.. thanks.. by the way, welcome.

beverly, an illusion? my mother is also an illusion in my mind...
herm, i'm trying to appreciate it before i regrect, but sometime, we're young ppl, and they are old ppl, its not easy..

Niko.Ching said...

一个电话需要那么多勇气吗?不开心的时候我也会觉得打给妈妈很沉重,因为我要假装快乐。可是想到她是寂寞的时候,无论多不开心还是播了电话。她只不过想听我说一声:“妈?”。。。

Ryan Chin said...

niko, i alwasy think of when i call, i got nothing to say.. but i really worry and sad he is alone nw at KK.. even lonely if compare at LD.. hie..
i really hope i can go back, but still.. donno hw~

Anonymous said...

a little out of the topic, 但谱曲了吗?
爱,有时候,真的在心口难开。加油!

久违了~